10 Yolcu Uçağı Kazasında Pilotların Son Andaki Ses Kayıtları

Bir uçak kaza yaptığında ne olduğunu belirlemek için kara kutu kayıtları dinlenir. Bu kutu, kokpitteki herhangi bir konuşmanın kaydını tutar. 1 min


157
99 shares, 157 points

Bir uçak kaza yaptığında ne olduğunu belirlemek için kara kutu kayıtları dinlenir. Bu kutu, kokpitteki herhangi bir konuşmanın kaydını tutar. Bu yazıda kara kutuda bulunan 10 kazanın son anlarının kayıtlarını bulacaksınız.

  1. 1 LAPA Uçuş 3142

    31 Ağustos 1999'da LAPA Uçuş 3142 olarak faaliyet gösteren Boeing 737-204C, Buenos Aires'teki Jorge Newbery Havaalanından kalkış yapmaya çalışırken düştü. Kazada 65 kişi öldü, 17 kişi ağır yaralandı ve birkaç kişi küçük yaralarla bu kazayı atlattı. Bu kaza Arjantin havacılık tarihindeki en ölümcül kazalardan biri oldu.

    Uçak kalkışına başlarken, kokpitte uçağın kalkış için doğru şekilde yapılandırılmadığını belirten bir uyarı sesi duyuldu. Mürettebat, flap olarak adlandırılan kanatların gerekli kalkış konumunda olmadığını fark etti. Uçak, pistten havalanamayarak havaalanını çevreleyen çitleri kırdı ve bir otoyola çıktı ve bir otomobile çarptı. Son olarak yol yapım makineleri ve otoyoldaki başka bir araç ile çarpıştı. Ortalığa saçılan uçak yakıtı büyük bir yangının çıkmasına sebep oldu.

  2. 2 Flying Tiger Havayolları Uçuş 66


    19 Şubat 1989’da Flying Tiger havayollarına ait bir Boeing 747-249F kargo uçağı Kuala Lumpur’un Sultan Abdül Aziz Şah havaalanına Singapur’dan bir buçuk saatlik bir uçuştan sonra yaklaşıyordu. İniş yapılacak pist 33 olarak belirtildi. Alçalma sırasında uçağa “Kayell” kodu verildi. Mors kodu ise “KL” olarak geçiyordu. Bu kod Malezyalı hava trafik kontrolörü için yerde 4 farklı nokta için kullanılıyordu. Uçakta iki farklı radyo frekansı “KL” koduna ayarlanmıştı. Ama bu “KL” kodu Kuala Lumpur’a ait kodlardı. Havaalanı bazen trafik kontrolörleri tarafından uzun olarak Kuala Lumpur şeklinde okunmak yerine “KL” olarak da söyleniyordu. Bu durum uçuş ekibinin nereye inecekleri konusunda kafalarını karıştırmıştı.

    Trafik kontrolörü uçağa33 numaralı piste inmek için 2400 feet’e alçalmasını söyledi. Ancak kaptan baştaki 2 sayısını duymayarak 400 feet olarak algıladı. Bu uçağın yer seviyesinden sadece 400 feet yüksekten uçması demekti. Uçağın verdiği alçaklık uyarıları pilotlar tarafından önemsenmedi ve uçak 600 feet yükseklikte bir dağa çarptı. Kazada 4 mürettebatın tamamı hayatını kaybetti. Kontrolörden gelen “İki dört sıfır sıfıra alçalın” komutu “2400 feete alçalın ve orda kalın” şeklinde olmalıydı. Bu havacılıkta önemli bir farktı.

  3. 3 Adam Air 574


    1 Ocak 2007'de Adam Air Uçuş 574 (KI-574) olarak faaliyet gösteren Boeing 737-4Q8, Endonezya'nın Surabaya (SUB) ile Manado (MDC) şehirleri arasında tarifeli bir iç hat seferi yapıyordu. Uçağın nihayetinde, okyanusa düştüğü tespit edildi. Uçuş kayıt cihazları (“kara kutular”) 28 Ağustos 2007'de okyanustan alınmış, bazı büyük parçalara yönelik kurtarma çalışmaları devam etmiştir. Uçaktaki 102 kişi hayatını kaybetmiştir.

    Havayoluyla ilgili çok sayıda bakım sorununun ortaya çıkmasıyla hemen felakete ilişkin bir ulusal soruşturma başlatıldı. Ölenlerin bazılarının aileleri tarafından önerilen bir diğer olasılık, kazanın Boeing 737’lerde daha önce kazalara ve olaylara neden olduğu bilinen hatalı bir dümen vanasından kaynaklanıyor olmasıydı. Enkaz konumu, uçağın muhtemelen okyanusa direkt olarak çarptığını göstermektedir. 25 Mart 2008'de yayınlanan son raporda, pilotların, uçağın yön sistemindeki sorunu giderme ile meşgul olduktan sonra istemeden otomatik pilotun bağlantısını kestiği ve uçağın kontrolünü kaybettiği sonucuna varıldı.

  4. 4 VASP Uçuş 168


    8 Haziran 1982'de VASP Uçuş 168 olarak faaliyet gösteren Boeing 727-212A, Brezilya Rio de Janeiro'dan Fortaleza'ya tarifeli bir yolcu uçuşu uçuruyordu. Uçak varış noktasına yaklaştığında FL330 (yaklaşık ortalama deniz seviyesinden 33.000 feet yukarda) seyir rakımından 5.000 feet'e indiği açıklandı. Uçak bu irtifada bir dağın yamacına çarpana kadar uçtu. Kazada uçakta bulunan 137 kişinin tamamı hayatını kaybetti.

    Soruşturma sonucunda şehrin ışıklarından dolayı pilotun seyir irtifasını algılamayarak çok daha fazla alçaldığını, uçağın ve yardımcı pilotun uyarılarına kulak asmadığı anlaşıldı. Uçak alçalırken bir dağın ormanlık alanına çarpmıştı. 

  5. 5 Air Florida Uçuş 90


    13 Ocak 1982'de, Air Florida Uçuş 90 olarak çalışan bir Boeing 737, Washington Ulusal Havaalanından Florida'daki Fort Lauderdale'deki Hollywood Uluslararası Havaalanına bir uçuş gerçekleştirecekti. Uçak Tampa Uluslararası Havaalanında bir mola verdikten sonra kalkışta Potomac Nehri üzerindeki 14. Sokak Köprüsüne düştü, 4 yolcu ve bir uçuş görevlisi dışında herkes hayatını kaybetti.

    Uçak, başarısız kalkış girişimi sırasında düştüğünde 74 yolcu ve beş mürettebat taşıyordu. Washington ve Arlington County, Virginia arasındaki 14. Sokak Köprüsüne çarptığında köprüde bulunan yedi aracı ezdi ve buz tutmuş Potomac Nehri'ne düşmeden önce 30 metre uzunluğundaki güvenlik bariyerini de kırdı. Kaza, Beyaz Saray'a 3 km’den daha az bir mesafede ve hem Jefferson Anıtı hem de Pentagon'un görüş alanı içinde gerçekleşti.

  6. 6 Delta Havayolları Uçuş 191

    2 Ağustos 1985 tarihinde, Delta havayollarının 191 numaralı uçuşunda uçan bir Lockheed L-1011-385-1 TriStar, Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanı'na rutin bir yaklaşma yaparken 11 mürettebatın 8'i ve 152 yolcunun 126'sının ölümüyle gerçekleşen bir kaza yaptı. Uçaktaki yolcular ve yerdeki bir kişi olmak üzere toplamda 135 yolcu hayatını kaybetti. Bu kaza, mikro patlama kaynaklı rüzgâr kesmesi olarak bilinen meteorolojik fenomenin doğrudan etkilediği birkaç ticari hava kazasından biridir.

  7. 7 Northwest Havayolları Uçuş 255

    16 Ağustos 1987'de, Northwest Airlines Flight 255 olarak uçuş yapan bir McDonnell Douglas MD-82, Detroit Metropolitan Wayne County Havaalanından kalkışından hemen sonra düştü. 4 yaşındaki bir kız çocuğu Cecelia Cichan hariç tüm mürettebat ve yolcular hayatını kaybetti. 255 no’lu uçuş, kalkış için 3C pistine saat 8: 45 de, Kaptan Maus ile kontrolünde çıktı. Uçak pistten 170 knot (195 mil / saat) hızla yükseldi ve kısa süre sonra yaklaşık 50 feet yükseklikte bir yandan diğer yana dönmeye başladı.

    Bu sırada MD-82, stall olarak adlandırılan ve uçağın hızı azaldığı için havada tutmasını kaybetmesi olarak adlandırılan duruma girdi ve pistin sonuna yakın bir yerde iyice sol tarafa yattı. Daha sonra sağa 90 derece yattı ve sağ kanat Avis kiralık araba binasının çatısına sürttü. Kontrolsüz olan uçak Middlebelt Yolu'na ters düştü ve arabalara çarpmaya başladı. Ardından uçak parçalandı ve bir demiryolu üst geçidine ve arkasından Interstate 94 otoyolu üst geçidine çarptı ve infilak etti.

  8. 8 United Havayolları Uçuş 232

    19 Temmuz 1989'da United Airlines Flight 232 olarak faaliyet gösteren bir Douglas DC-10, Denver, Colorado'daki Stapleton Uluslararası Havalimanı'ndan Chicago, Illinois'deki O’Hare Uluslararası Havaalanı'na bir uçuş gerçekleştiriyordu. Uçuş sırasında uçağın 2 numaralı motoru arızalandı. Uçağın arka dümen sisteminin hemen önünde bulunan bu motor parçalandı ve parçalar uçağı kontrol etmeye yarayan hidrolik borularını kopardı. Uçak artık pilotlar tarafından kontrol edilemez bir hale geldi. Tek kontrol yöntemi çalışır durumda olan sağ ve sol motorlardan birini açıp diğerini kısarak uçağa yön vermekti. Uçak, Iowa, Sioux City'de acil iniş girişiminde bulunmak zorunda kaldı. Uçak inişe geçti. İnişi sırasında meydana gelen kazada 285 yolcudan 111'i ve 11 mürettebat üyesinden biri hayatını kaybetti.

  9. 9 Japonya Havayolları Uçuş 123

    12 Ağustos 1985'te, Japan Airlines Flight 123 olarak faaliyet gösteren Boeing 747-SR46, Tokyo Uluslararası Havaalanı'ndan (Haneda), Osaka Uluslararası Havaalanı'na (Itami) uçuyordu. Uçak, kalıştan 12 dakika sonra mekanik arızalar yaşamaya başladı ve 32 dakika sonra Tokyo'dan 100 kilometre uzaklıktaki Gunma Eyaleti Takamagahara Dağı'nın yamacına düştü. 15 mürettebat üyesinin tamamı ve 509 yolcunun 505'i öldü, toplam 520 kişinin öldüğü b kazada sadece 4 kişi kurtuldu. Uçağın arka dikmesi kalkıştan bir süre sonra kopmuş ve uçak kontrol edilemez bir duruma gelmişti.

  10. 10 Delta Havayolları Uçuş 1141


    Delta Air Lines Uçuş 1141 olarak faaliyet gösteren Boeing 727, 31 Ağustos 1988'de Jackson, Mississippi'den Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanı'na oradan da Utah Salt Lake City Uluslararası Havaalanı'na uçacaktı. Uçak Dallas-Fort Worth Havaalanından kalktıktan sonra düştü.

    Dört kabin görevlisinden ikisi ve uçaktaki 101 yolcunun 12'si hayatını kaybetti. 29C'de oturan ve uçağın gövdesinin sol tarafındaki yarıktan dışarı çıkan bir yolcu, uçağa tekrar girmeye çalıştı. Ancak vücudu yandı ve 11 gün sonra öldü. FAA kuralları kalkıştan önce ciddi bir kokpit çalışması gerektiriyor. Bu, uçak hakkında ve beklemedeki uçuşa ilişkin konuşmaların dışında herhangi bir konuda konuşma yapılmaması gerektiği anlamına gelir. (Örneğin, Kalkış Öncesi kontrol listelerini gözden geçirme.) Ancak kalkıştan önceki kokpit kayıtlarında uçuş ekibinin çok farklı konularda konuşmalar yaptıklarını ve dikkatsiz davrandıklarını gözler önüne sermekte.

Bir önceki yazımız olan Dünyaya Bakışınızı Değiştirecek 10 İlginç Bilgi başlıklı makalemizde Günlük Hayata Bakışınızı Değiştirecek 10 İlginç Bilgi, Hayata bakışınızı değiştirecek 10 Güçlü Bilgi ve Listeler hakkında bilgiler verilmektedir.


Beğendin mi? Arkadaşlarınla Paylaş O Zaman!

157
99 shares, 157 points

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzgün! Üzgün!
3
Üzgün!
SEVİMLİ! SEVİMLİ!
17
SEVİMLİ!
BERBAT! BERBAT!
16
BERBAT!
HOŞ DEĞİL! HOŞ DEĞİL!
15
HOŞ DEĞİL!
ÇOK HOŞ! ÇOK HOŞ!
9
ÇOK HOŞ!
KOMİK! KOMİK!
7
KOMİK!
BEĞENDİM BEĞENDİM
6
BEĞENDİM
İYİ İYİ
17
İYİ
İDARE EDER! İDARE EDER!
19
İDARE EDER!
Medeni PEKDEMİR

Zaatalim Şifai bitkilerle uğraşı halinde olmakla birlikte , daimi üyesi olduk İB Topluluğunun :)

0 Comments

Bir format seçin
Kişisel Test
Kişiliğe dair bir şey ortaya çıkarmayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar vermek veya görüş belirlemek için oylama yapmak
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın
Fotoyla Anlatım
Kendi resimlerinizi yükleyin ve birşeyler anlatın
Video
Youtube, Vimeo veya Vine Kodları
Ses
Soundcloud veya Mixcloud İçerikleri
Görsel
Fotoğraf veya GIF
GIF
GIF Formatı