En İyi Atletlerin Fiziksel Özellikleri

En iyi atletler doğuştan yeteneklere sahip olsanız da yapmanız gerekenin bunları geliştirmek olduğundan bahseder. O halde çalışmak en önemli nokta.


Bazı zamanlarda sağlıklı bir yaşam ve fit bir vücut için daha çok istekli oluruz ve motive hissederiz. Spor ayakkabılarını bağladıktan hemen sonra veya işin içine akşam yemeğinde sadece salata yemek girince ise çoğumuzun bu isteği ve motivasyonu azalır. Bazı insanlar diğerlerinden farklı olarak fiziksel yetenekler bakımından doğuştan şanslıdırlar.Bazıları ise sıkı çalışmayla ve en iyi olma isteği ile bunu kazanırlar. En iyi atletler doğuştan yeteneklere sahip olsanız da yapmanız gerekenin bunları geliştirmek olduğundan bahseder. O zaman şuna varabiliriz. Her şeyde olduğu gibi bunda da çalışmak en önemli nokta.

 

  1. 1 VO2 Max


    VO2 Max, kişinin zor egzersizler sırasında harcadığı oksijen miktarını ifade eder. VO2 Max seviyesinin çalışılarak arttırılıp arttırılamayacağı veya doğuştan gelip gelmediği konusunda bilim adamları tarafından ortaya atılmış farklı fikirler var. Birçok bilim adamı, VO2 seviyesinin koşuya doğuştan yeteneği olanlarda daha fazla olduğunu ancak çalışılarak biraz geliştirilebileceğini (%5-20) düşünüyor. VO2 miktarı koşucular için önemlidir çünkü hareket sırasında kasların daha fazla oksijen alabilmesi, daha az yorulmayı sağlar. Oksijenin daha fazla alınması, yorgunluğa ve acıya sebep olan laktik asit oluşumunu azaltır. VO2 max miktarları kıyaslandığında, sprinterların oksijen alım miktarı maratonculara göre daha fazladır. Bu, kişinin vücut özellikleriyle hangi spor alanında daha iyi olduğunun belirlenebileceğini gösteriyor.
  2. 2 Hızlı ve yavaş kasılan kaslar


    Hızlı ve yavaş kasılan kas tipleri hangi koşu alanında daha iyi olabileceğinizi belirleme konusunda önemli etkenlerden. Her insan bu iki kas tipine de sahip fakat bu oran kişiden kişiden kişiye değişmekte. Bazılarında hızlı kasılanlar fazlayken bazılarında ise yavaş kasılanlar fazla. Genellikle sprinterlar daha yüksek oranda hızlı kasılanlara sahipler. Aynı düzlemde maratoncular ise daha çok yavaş kasılan kas tiplerine sahip. Fark ise bu kas tiplerinin enerjiyi üretme yolunda. Yavaş kasılan kaslar, bünyelerinde ATP yani enerji üreten mitokondri gibi organeller bulundururken, hızlı kaslar ise direkt enerji molekülleri bulunduruyor. Koşu anında hızlı kasılan kaslar bünyesinde depolanmış enerjiyi kullanırken, yavaş kasılan kaslar ise enerjiyi üreterek kullanıyıor.
  3. 3 Zirve yaşı


    Hangi yaşların koşucular için daha iyi olduğuna dair yapılmış birçok araştırma bulunuyor. Antrenmanlara ve eğitime bağlı olarak, diğer sporların aksine, koşucular her yaşta hedeflerine ulaşabilir. Çalışmalara göre bu mesafe koşusu için geçerli. Araştırmalar gösteriyor ki yaşımız ilerledikçe hızlı kasılan kasların azalmasına bağlı olarak hızımız, dayanıklılığımıza göre daha çok azalıyor ve ortalama olarak nabzımız her sene 1 azalıyor. 60 yaşındaki maratoncular hakkında birçok hikaye duymuşsunuzdur. Yaşlandıkça, iyileşme süreci artmaya başlıyor. Yapılan zorlu egzersizlerden sonra kasların eski haline gelmesi zaman alabiliyor. Fakat bu görecelidir. Kaslar, acıyı ve yorgunluğu engellemek için glikojen depolarlar. Yaşlandıkça kas miktarı azalır ve buna bağlı olarak da glikojen miktarı da azalır. Sonuç olarak kasların iyileşme süreci uzar. Fakat düzenli egzersizle bu kaybın etkileri azaltılabilir.
  4. 4 Dinlenme sırasındaki nabız


    Bu tamamen doğuştan gelen ve sonradan değiştirilemeyecek bir özellik. Araştırmalar gösteriyor ki, atletlerin dinlenme sırasındaki nabzı normal insanlara göre çok daha düşük. Normal ve sağlıklı bir insanda nabız 66 ila 72 arasında değişirken iyi atletlerde ise 40 civarında olabiliyor. Bu, atletik anlamda bir artıdır çünkü vücut kan pompalamak için fazla enerjiye ihtiyaç duymaz. Egzersiz yaparken, dinlenme sırasında olduğu gibi vücuda 7 kat daha fazla kan pompalanabilir. Egzersiz dışında birçok faktör de kalp hızını etkileyebilir ama düşük kalp hızı sağlıklı olduğunuzu gösterir.
  5. 5 Maksimum Nabız


    Maksimum nabız ile dinlenme sırasındaki nabız arasında bir bağlantı vardır. Sadece haftasonu koşu yapanlar olarak, iyi atletlerin daha yüksek hıza ulaşabileceğini ve daha fazla çalışabileceğini ve dolayısıyla daha yüksek nabza ulaşabileceklerini düşünebilirsiniz. Bir yere kadar doğru ama sizden farklı olarak iyi atletler bunu daha az nabızla başarırlar. Nabız, kişiden kişiye değişen bir özelliktir. Bazı araştırmalar, nabzın aşırı yükselmesinin ölüm tehlikesini de beraberinde getirdiğini gösteriyor. Yine de süper atletler bunu aşağıda tutmayı başarıyor.
  6. 6 Oksijen Sistemleri


    Egzersiz esnasında oksijenin kaslara nasıl taşındığına göre belirlenen farklı tür sistemler bulunur. Genelde iki türden bahsedilir. Bunlar, aerobik ve anaerobik sistemlerdir. Aerobik ve anaerobik sistemler, oksijenin vücutta kolay bir şekilde bulunup bulunmamasına bağlı olarak vücut tarafından kullanılır. Aerobik sistem oksijeni kullanır. Anaerobik sistemler ise oksijenleri olmadığından farklı mekanizmalar kullanırlar. Ağır ve yoğun egzersizler sırasında vücudumuz var olan oksijeni hemen tüketir. Öyle ki 10 saniye içerisinde bile bu birikim harcanabilir. Bu süreçten sonra anaerobik sistemler devreye girer. En iyi atletler vücutlarını hem en düşük oksijen seviyesinde çalışabilecek şekilde hem de her sistemi verimli ve etkili bir şekilde kullanabilecek şekilde eğitmişlerdir.
  7. 7 Yükseklik egzersizi


    Yükseklik egzersizi, birçok spor dalında kullanılan, işe yaradığı ispatlanmış bir antrenman şeklidir. Bu egzersizler deniz seviyesinden yaklaşık 2100 metre yükseklikte yapılır. Bu, atletizmde vücudun fizyolojisini geliştirmek için kullanılan yollardan biridir. Yüksek yerlerde oksijen miktarının daha az olmasından kaynaklı kaslara da daha az miktarda oksijen ulaşmakta. Bu da vücudu zorlu şartlarda çalışmaya zorlamakta. Vücut buna alıştığından daha alçak yerlerde bu durum avantaja dönüşüyor. Aynı zamanda zorlu şartlarda çalışılırken var olan oksijeni daha verimli kullanabilmek için vücut ek kan hücreleri üretiyor. Daha alçak yerlerde ise bunlar kullanılıyor ve ayrı bir avantaj sağlanıyor.
  8. 8 Tarahumara


    Tarahumara, Meksikalı bir kabileye verilen bir isim. Bu kabilenin yaşam biçimi ise koşmak. Tarahumara kabilesinin yaşlı üyeleri bile hiç durmadan 200 kilometre koşabiliyor. Tarahumara kabilesinin üyelerinin böylesine inanılmaz koşu mesafelerine ulaşmasının birkaç nedeni var. Birincisi, koşu onların belki de kendilerini ifade etme aracı. Tek başlarına değil birlikte koşmayı tercih ediyorlar. Kullandığımız pahalı koşu ayakkabılarının yerine ayaklarına geçirdikleri basit bir tabanlıkla koşuyorlar.(Sakatlanmaların en önemli sebeplerinden birinin bu ayakkabılar olduğu söyleniyor.)Bu tabanlıklar, koşu performansını arttırıyor. Sadece koşuyorlar…
  9. 9 Patika koşusu


    Genelde erkekler atletizmde kadınlara göre daha başarılıdır. Erkekler, kadınlara göre daha büyük ve daha güçlü yaratılmıştır ama bu kadınların atletizmde erkeklerden başarılı olamayacağı anlamına gelmez. Kadınlar patika koşusu adı verilen koşu türünde erkeklere göre daha iyidir. Bunun sebebi kadınların daha az kas kütlesine sahip olmasıdır. Farklı koşu disiplinlerinde dezavantaj olan bu durum patika koşusunda bir avantaja döner. Kadınlar erkeklere göre daha fazla yağ depolarına sahiptir ve bu da daha fazla sıvı tutmalarını sağlar. Görüldüğü üzere patika koşusu hız ve dayanıklılığın o kadar önemli olduğu bir alan değildir.

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzgün! Üzgün!
1
Üzgün!
SEVİMLİ! SEVİMLİ!
4
SEVİMLİ!
BERBAT! BERBAT!
3
BERBAT!
HOŞ DEĞİL! HOŞ DEĞİL!
3
HOŞ DEĞİL!
ÇOK HOŞ! ÇOK HOŞ!
5
ÇOK HOŞ!
KOMİK! KOMİK!
3
KOMİK!
BEĞENDİM BEĞENDİM
4
BEĞENDİM
İYİ İYİ
4
İYİ
İDARE EDER! İDARE EDER!
3
İDARE EDER!
Ceyda YILMAZ

Eğitimli ve fekat bir o kadarda başıbozuk , yaşamdan keyf almasını bilen neşeli bir tipim işte :)

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

En İyi Atletlerin Fiziksel Özellikleri

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Open List
Open List
Ranked List
Ranked List
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF