Leonardo Da Vinci’nin 10 Ünlü Sanat Eseri

Büyük Rönesans ressamlarından biri olan Leonardo da Vinci, sanatsal gelenek ve teknikleri sürekli olarak test etti.2 min


146
73 shares, 146 points

Büyük Rönesans ressamlarından biri olan Leonardo da Vinci, sanatsal gelenek ve teknikleri sürekli olarak test etti. Yenilikçi kompozisyonlar yarattı, insan vücudunu doğru bir şekilde temsil etmek için anatomiyi araştırdı, karakteri göstermek için insan ruhunu göz önüne aldı ve iki boyutlu bir yüzey üzerinde alanı ve üç boyutlu nesneleri temsil eden yöntemler ile denemeler yaptı. Tükenmeyen merakının sonucu, birçok bitmemiş proje değil, aynı zamanda insan doğasının en gerçekçi, karmaşık ve hassas temsillerindendir. Deneyleri, haleflerinin sanatını etkiledi ve sıklıkla sonraki yüzyıllarda bir standart haline geldi. 1519’daki ölümünde Leonardo, not defterleri ve eskizlerle dolu pek çok defter bıraktı. Çok az sayıda bitirilmiş eseri de vardı. Eserlerinin bir kısmı asistanlar tarafından tamamlandı, bir kısmı kayboldu, yok edildi ya da boyandı. Aşağıda, en iyi bilinen hayatta kalma eserlerinden bazılarına 10 örnek verilmiştir.

  1. 1 Mona Lisa (1503-1519)


    Dünyanın en ünlü sanat eseri olan Mona Lisa Louvre Müzesinde her gün binlerce ziyaretçiyi gizemli bakışları ve esrarengiz gülümsemesi ile karşılıyor. Görünüşe göre sıradan bir örtü ve kasvetli renkler giymiş olan genç bir kadının portresi, üzerinde hiçbir mücevher olmadan pek de insanları etkileyemez. Ancak Leonardo’nun gerçekçilik yeteneği, Mona Lisa’nın hafifçe modellenen yüzü, hafif ışık ve gölge tonlarının kullanılması, sanatsal bir teknik olan Sfumato’nun ustaca kullanıldığını gösteriyor. Mona Lisa’nın gülüşü çekici ya da alaycı olabilir. Ama ziyaretçilerin bunu çözmesi gerçekten zor. Çünkü aynı anda birbirinin zıttı iki duyguya da sahip olan karmaşık bir figürdür.

  2. 2 Son Akşam Yemeği (1495-98)


    Dünyanın en ünlü tablolarından biri olan Son Akşam Yemeği, Leonardo’nun Milano’da ilk kaldığı yıllarda Santa Maria delle Grazie Dominik manastırı içinde kendi patronu Ludovico Sforza tarafından istenmesiyle ortaya çıktı. Sıralı bir anlatıyı betimleyen Leonardo, İncil'de, İsa'nın Havarilerden birinin kendisine ihanet edeceğini ilan ettiği ve daha sonra Eucharist'i kurduğu açıklamasını da içeren, İncil ile yakından ilgili birkaç an göstermektedir. Leonardo’nun, iki hazırlık katında tempera veya yağlı boya kullandığı deneysel boyama tekniği nedeniyle, çalışma bittikten kısa bir süre sonra parçalanmaya başladı. Bununla birlikte, aldatıcı bir şekilde basit bir kompozisyon içinde ortaya konan çeşitli insani duyguların karmaşık bir çalışması olarak adlandırılabilir.

  3. 3 Vitruvian Adamı (1490)


    Leonardo’nun kalem ve mürekkep çizimi Vitruvius Adamı, ustalık yıllarında elinde bulunan birçok defterin birinden geliyor. Roman mimar Vitruvius'un MÖ 1. yüzyıldan kalma bir mimarlık kitabında ortaya koyduğu ideal insan oranları üzerine yazıyla yazılmış notlar bulunuyor. Çizim, Vitruvius’un ideal insanın bir daire ve kare ile iki zıt şekle sığabileceği teorisini göstermektedir. Leonardo, üst üste iki pozisyona bir erkek figürü çizerek kavramı bu çözdü. Birinin kolları bir kareye sığacak şekilde uzandı, diğerinin ise bacakları ve kolları bir daire şeklinde yayıldı. Çalışma, sadece Leonardo’nun önemli metinleri anlama çabasını değil aynı zamanda onları ileriye taşıma arzusunu da göstermektedir. Leonardo Vitruvius’un bilinmeyenlerini açıklayan ilk kişi değildi ancak çizimi daha sonra en ikonik hale gelen çizim oldu. Çünkü kısmen matematik, felsefe ve sanat birleşimi Rönesans’a uygun bir sembol gibi görünüyordu. Çizim şimdi, Gallerie dell’Academia, Venedik’te yer alıyor ve burada iklim kontrollü bir arşivde tutuluyor.

  4. 4 Kendi Portresi (1490/1515-16)


    Öz portre olarak kabul edilen, uzun dalgalı saçları ve sakalı olan yaşlı bir erkeğin kırmızı tebeşir çizimi. Çoğu insanın Leonardo'nun görünüşü hakkında bilgi sahibi olmasına sebep olmuştur. Ancak yine de bazı bilginler kabarık kaşlı ve buğulu gözleriyle bu resmin Leonardo'nun öldüğü yaştan çok daha büyük göründüğünü söylemişlerdir. Leonardo 67 yaşında öldü. Çizimin, Leonardo’nun defterlerine çizdiği alışılmış kabataslak çizimlerinden biri olabileceği de düşünülmekte. Ayrıca 80 yaşına kadar yaşayan babasının ya da amcasının portresi de olabilir ya da Leonardo'nun ilerleyen yaşlarda nasıl görüneceğinin bir tasviri de. Portre kimi temsil ederse etsin, Leonardo'nun kullanmaya devam ettiği özelliklerin asaleti ve bilgeliği görülüyor.

  5. 5 Kayaların Bakiresi (1483-86)


    Stilistik kanıtlara dayanarak, birçok bilim adamı, Louvre'daki Kayaların Bakiresi resmini Leonardo'nun Kutsal Ailenin Herod Katliamından Mısır'a kaçarken, Vaftizci Aziz John ile buluştuğu apocryphal efsanesi üzerine yaptığı iki resmin ilki olduğunu düşünüyor. 

    Kayaların Bakiresinde, Meryem Ana, Mesih Çocuk, bebek John ve baş meleklerin figürleri piramidal bir kompozisyonda düzenlenmişlerdir ve sadece bir yer işgal etmeyip, birbirleriyle jestlerle etkileşimde bulunurlar. Genç bir Meryem Ana esrarengiz kayalık bir manzarada birçok ilk dönem Rönesans resminde tasvir edildiği gibi taht üzerinde değil. Vücudu bir hareket içinde. Başını solda dua ederek diz çökmekte olan bebek John'a doğru yatırırken, sağdaki Mesih Çocuğuna dokunuyormuş gibi görünüyor.

  6. 6 Bir Kadının Başı (1500-10)


    Bir kadının başı resminde küçük fırça darbeleriyle çizilmiş olan bir kadın, başını eğmiş bir şekilde gözleriyle aşağıya doğru bakıyor. Duruşu, Leonardo’nun Kayaların Bakiresi resmindeki Meryem Anayı hatırlatıyor ve bu da resmin bir örnek teşkil ettiğini gösteriyor. Çizimin takma adı La Scapigliata yani “Darmadağınık” anlamına gelir. Bu ismi de genç kadının saç tellerinden alır. Resim Leonardo’nun kontrollü katmanlamayı kullanarak akışkan çalışma yöntemlerini ortaya koyuyor.

  7. 7 Ermin ile Bayan (1489-91)


    Pek çok sanat tarihçisi resimdeki genç kadını Leonardo’nun patronu olan Milan Dükü Ludovico Sforza’nın metresi Cecilia Gallerani olarak tanımlıyor. Ermin dük için sık sık amblem olarak kullanılmıştı. Kadının kafası sağa doğrudur ve parlak gözleri bir yere bakmaktadır. Resim çok fazla boyanmış olmasına rağmen, özellikle de koyu renkli arka plan, yine de Leonardo’nun anatomi bilgisini ve duruş ve ifadede karakteri temsil etme yeteneğini ortaya koyuyor. Kızın gençliğini, samimi doğasını, özenli bakışlarını ve düzgün bir şekilde oturan erminin başının ince işlenmiş kürkünün altındaki kemik yapısını dahi özenli bir şekilde çizmiştir.

  8. 8 Salvator Mundi (1500)


    Dünyanın kurtarıcısı olan Mesih’in bu portresi 2017 yılında 450,3 milyon dolarlık rekor satışıyla manşetlerde yer aldı. Bazı uzmanlar tablonun Leonardo’ya ait olduğundan şüphe duysalar da bu mesih tasviri 17. Yüzyılda kraliyet koleksiyon envanterinde de görülmektedir. İlk başlarda portrenin geçmişi bilinmiyordu ancak 2000’lerin başlarında yeniden bir çalışma yapıldı. Bu resmin bir kopya olduğu dahi düşünüldü. Çünkü resim aşırı şekilde boyanmıştı. Ancak ilerleyen zamanlarda uzmanlar resmin bir kopya değil Leonardo’nun otantik bir resmi olarak kabul ettiler.

  9. 9 Ginevra de’Benci (1474-78)


    Washington'daki Ulusal Sanat Galerisi'nde bulunan Ginevra de’ Benci'nin portresi, Leonardo'nun Batı Yarımküre'de sergilenen tek resmi. Leonardo’nun en eski eserlerinden biri, 20'li yaşlarının başındayken bitti ve kariyeri boyunca kullanacağı sıra dışı yöntemlerden bazılarını gösteriyor. Leonardo bu resimde geleneksel genç kadın portresi yerine üç aylık hamile bir kadın çizerek genç kadın betimleme geleneğinden koptu. Bu sebepten dolayı böyle bir kompozisyonu da ilk defa çizen ilk İtalyan sanatçı olabilir. Mona Lisa da dahil olmak üzere tüm portrelerinde üç çeyrek görüşünü kullanmaya devam etti ve bu bir portre çizimi için hızla bir standart haline geldi. Leonardo, boya yüzeyinde bulunan parmak izlerini Ginevra’nın yüzünü modellemek için kullanmış olabilir.

  10. 10 Aziz Anne ile Meryem ve Oğlu (1503-19)


    Bazı bilim adamları bu resmin Leonardo’nun çizdiği son resim olduğuna inanıyorlar. Bu çalışmada üç kuşak, Aziz Anne ve kızı ile birlikte Meryem Ana da görülmekte. Aziz Anne piramidal pozisyonun en tepesinde kucağında ise Meryem Ana ve onun kucağında da Mesih bulunur. Mesih’in bir kuzuyu yakalama çabasına Aziz Anne ve Meryem Ana’nın engel olmaya çalışır gibi bir halleri resimde görülmektedir. Kayalıkların Bakiresi resminde tasvir edilen bebek ile zıt olan bu resimdeki bebek daha çok oynak çocuk davranışı sergileyen ve annesine güven veren bir bakış gönderen daha masum bir çocuğu göstermekte.


Beğendin mi? Arkadaşlarınla Paylaş O Zaman!

146
73 shares, 146 points

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzgün! Üzgün!
5
Üzgün!
SEVİMLİ! SEVİMLİ!
6
SEVİMLİ!
BERBAT! BERBAT!
4
BERBAT!
HOŞ DEĞİL! HOŞ DEĞİL!
18
HOŞ DEĞİL!
ÇOK HOŞ! ÇOK HOŞ!
15
ÇOK HOŞ!
KOMİK! KOMİK!
15
KOMİK!
BEĞENDİM BEĞENDİM
15
BEĞENDİM
İYİ İYİ
8
İYİ
İDARE EDER! İDARE EDER!
12
İDARE EDER!
Gül Karaca

Gülce Yaşam , Özden Gelir . İnsanların pek Çoğu Kabuktur . Pek Azı Öz'e Dokunur. Diyelim Bir Kişi O Öz'e Dokunacak , Değmez mi Hiç Bin Kişinin Kahrını Çekmeye :)

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format