Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne gülümseyerek başlamak ve stresten uzak bir hayat için bazı basit adımları hakkında ilginç bilgiler.5 min


156
98 shares, 156 points

Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne başlarken çalan alarm sesi sizi zorluyorsa ve yeni bir güne başlamanın stresini yaşıyorsanız, size önereceğimiz basit yollar sayesinde güne gülümseyerek başlayabilirsiniz.

Günün yoğunluğu ve evinizdeki sorumluluklar sizi gün boyu strese sokar. Bununla yaşamayı öğrenmek yerine, uygulayabileceğiniz basit yöntemlerle zevkli ve stresten uzak günler yaşayabilirsiniz. Çünkü hayatınız saatlerinizi mutsuz şekilde tüketmeye, strese ve endişeye değmeyecek kadar kıymetlidir. Her güne başlarken “Ben stresten daha güçlüyüm!” sözüyle ona meydan okuyun.

Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol
Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne gülümseyerek başlamak ve stresten uzak bir hayat için bazı basit adımlar vardır. Bu yollar sayesinde, gününüz stresten uzak ve gülümseyerek geçecektir.

#1. Bir arkadaşınıza yazın.

Teknoloji çağında yaşadığımız şu günlerde elimizden telefonlar düşmüyor. Telefonunuzla sosyal yaşamı takip etmenin yanında bir arkadaşınızla mesajlaşın ya da arayıp konuşun. Arkadaşlarınızı ihmal etmeyin, çünkü paylaşmak stresi uzaklaştırmanın en iyi yoludur. Nasıl ki mutluluk paylaşıldıkça artarsa, paylaşılan bir streste azalır.

#2. Ailenize sarılın.

İş ve günlük yaşamın koşuşturması içinde bazen ailemizi ihmal edebiliriz. Ama aile bu dünyada ki en kıymetli varlığımızdır. Sıkıntınızı, üzüntünüzü ve sevinçlerinizi onlarla paylaşın ve onlara sarılın. Sarılmak stresten uzaklaşmak ve gülümsenin en iyi yollarından biridir.

#3. Eşinizi öpün.

Sakinleştirici ve güven duygusunu pekiştirme etkisine sahip olan ufak bir öpücüğün, bu mucizesine sizde inanamayacaksınız. Sevdiğinizi, eşinizi durup dururken öpün ve elinizde olmadan gülümseyeceğinizi görün.

#4. Ailenizi arayın.

Ailesinden uzakta yaşayanlar ve evlenip aile büyüklerinden ayrı kalanların hayatın zor şartlarında stresle başa çıkabilmeleri daha da zorlaşır. Bunu atlatabilmek ve rahatlamak için ailenizin sesini duyun. Sevgi dolu bu konuşmalar sayesinde kendinizi inanılmaz olumlu hissedebilirsiniz.

#5.  Kitap okuyun.

Genelde herkesin en büyük bahanesi “Kitap okumaya zaman ayıramıyorum.” ifadesidir. Kitap okumayı boş zamanlarda yapılacak bir aktivite olarak görmek yerine, onun için zaman yaratıp günlük yapılması gereken rutinlerin arasına sokmaya çalışın. Kitap okumak insanı stresten uzaklaştır ve hayatın akışına kendinizi kaptırmanızı sağlar. Bazen hiç ummadığınız bir kitapta mutluluğu bile yakalayabilirsiniz.

#6. Çiçekleri koklayın.

Gün içinde çok gerildiyseniz ve içinizden atamadığınız bir sıkıntınız olduğunda bergamot ve lavanta gibi aromatik bitkileri koklayarak bu halinizden uzaklaşabilirsiniz. Lavanta gibi yatıştırıcı etkileri olan bitkiler sizi gevşeterek rahatlatır.

#7. Nefesinizi tutun.

Gözlerinizi kapatın ve derin bir nefes alın. Nefesinizi bir müddet tutun ve panik anınızın geçmesine izin verin. Yavaş ve derin bir şekilde alınan nefesler diyaframınızı kontrol etmeniz sayesinde endişeyi en alt düzeye indirecektir.

#8. Uykunuzdan feragat etmeyin.

Yorgun bir beynin ve bedenin en iyi ilacı uyumaktır. Uykunuza direnip ayakta kalmak işlerinizi kolaylaştırmak yerine sizi daha çok strese sokacaktır. Stresten, yorgunluktan ve üzüntüden uzaklaşmak istiyorsanız, sıcak bir duş alıp, sıcak bir içecek tükettikten sonra derin bir uykuya dalmaktır.

#9. Meditasyon yapın.

Meditasyonun güçlü faydaları ile endişeli düşüncelerinizden ve stresten uzaklaşabilmek mümkün. Her geçen gün negatif düşüncelerinizden kurtulup mutlu bir insana dönüşmenin en kolay yollarından biri meditasyon yapmaktır. Eğer böyle bir imkanınız yoksa ara ara hiçbir şey yapmadan oturduğunuz yerden beş dakika uzaklara bakıp kafanızı boşaltabilirsiniz.

#10. Sözlerinizde sakin olmaya çalışın.

Biriyle tartıştığınızda bile yükselememeye çalışarak sakin kalın. Sakinliğiniz sizi huzura götürecektir. Karşınızdaki kişi de sizi daha iyi anlayacaktır ve bu bilinçli davranışınızdan ötürü kendinize olan güveniniz artacaktır.

Gülümsemek ve stresten uzaklaşmak bu 10 basit adım sayesinde artık çok kolay. Sizde deneyin…


Beğendin mi? Arkadaşlarınla Paylaş O Zaman!

156
98 shares, 156 points

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzgün! Üzgün!
1
Üzgün!
SEVİMLİ! SEVİMLİ!
2
SEVİMLİ!
BERBAT! BERBAT!
0
BERBAT!
HOŞ DEĞİL! HOŞ DEĞİL!
2
HOŞ DEĞİL!
ÇOK HOŞ! ÇOK HOŞ!
2
ÇOK HOŞ!
KOMİK! KOMİK!
1
KOMİK!
BEĞENDİM BEĞENDİM
2
BEĞENDİM
İYİ İYİ
1
İYİ
İDARE EDER! İDARE EDER!
2
İDARE EDER!
Ceyda YILMAZ

Eğitimli ve fekat bir o kadarda başıbozuk , yaşamdan keyf almasını bilen neşeli bir tipim işte :)

One Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  1. Normal hayat çok yorucu olduğu için insanı etkiliyor, bu kadar stresle başa çıkmak gerçekten kolay bir şey değil, hnnnnnnnnnnnm

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format