Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne gülümseyerek başlamak ve stresten uzak bir hayat için bazı basit adımları hakkında ilginç bilgiler.8 min


158
98 shares, 158 points

Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne başlarken çalan alarm sesi sizi zorluyorsa ve yeni bir güne başlamanın stresini yaşıyorsanız, size önereceğimiz basit yollar sayesinde güne gülümseyerek başlayabilirsiniz.

Günün yoğunluğu ve evinizdeki sorumluluklar sizi gün boyu strese sokar. Bununla yaşamayı öğrenmek yerine, uygulayabileceğiniz basit yöntemlerle zevkli ve stresten uzak günler yaşayabilirsiniz. Çünkü hayatınız saatlerinizi mutsuz şekilde tüketmeye, strese ve endişeye değmeyecek kadar kıymetlidir. Her güne başlarken “Ben stresten daha güçlüyüm!” sözüyle ona meydan okuyun.

Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol
Stresten Uzaklaşmak ve Güne Gülümseyerek Başlamak İçin 10 Yol

Güne gülümseyerek başlamak ve stresten uzak bir hayat için bazı basit adımlar vardır. Bu yollar sayesinde, gününüz stresten uzak ve gülümseyerek geçecektir.

#1. Bir arkadaşınıza yazın.

Teknoloji çağında yaşadığımız şu günlerde elimizden telefonlar düşmüyor. Telefonunuzla sosyal yaşamı takip etmenin yanında bir arkadaşınızla mesajlaşın ya da arayıp konuşun. Arkadaşlarınızı ihmal etmeyin, çünkü paylaşmak stresi uzaklaştırmanın en iyi yoludur. Nasıl ki mutluluk paylaşıldıkça artarsa, paylaşılan bir streste azalır.

#2. Ailenize sarılın.

İş ve günlük yaşamın koşuşturması içinde bazen ailemizi ihmal edebiliriz. Ama aile bu dünyada ki en kıymetli varlığımızdır. Sıkıntınızı, üzüntünüzü ve sevinçlerinizi onlarla paylaşın ve onlara sarılın. Sarılmak stresten uzaklaşmak ve gülümsenin en iyi yollarından biridir.

#3. Eşinizi öpün.

Sakinleştirici ve güven duygusunu pekiştirme etkisine sahip olan ufak bir öpücüğün, bu mucizesine sizde inanamayacaksınız. Sevdiğinizi, eşinizi durup dururken öpün ve elinizde olmadan gülümseyeceğinizi görün.

#4. Ailenizi arayın.

Ailesinden uzakta yaşayanlar ve evlenip aile büyüklerinden ayrı kalanların hayatın zor şartlarında stresle başa çıkabilmeleri daha da zorlaşır. Bunu atlatabilmek ve rahatlamak için ailenizin sesini duyun. Sevgi dolu bu konuşmalar sayesinde kendinizi inanılmaz olumlu hissedebilirsiniz.

#5.  Kitap okuyun.

Genelde herkesin en büyük bahanesi “Kitap okumaya zaman ayıramıyorum.” ifadesidir. Kitap okumayı boş zamanlarda yapılacak bir aktivite olarak görmek yerine, onun için zaman yaratıp günlük yapılması gereken rutinlerin arasına sokmaya çalışın. Kitap okumak insanı stresten uzaklaştır ve hayatın akışına kendinizi kaptırmanızı sağlar. Bazen hiç ummadığınız bir kitapta mutluluğu bile yakalayabilirsiniz.

#6. Çiçekleri koklayın.

Gün içinde çok gerildiyseniz ve içinizden atamadığınız bir sıkıntınız olduğunda bergamot ve lavanta gibi aromatik bitkileri koklayarak bu halinizden uzaklaşabilirsiniz. Lavanta gibi yatıştırıcı etkileri olan bitkiler sizi gevşeterek rahatlatır.

#7. Nefesinizi tutun.

Gözlerinizi kapatın ve derin bir nefes alın. Nefesinizi bir müddet tutun ve panik anınızın geçmesine izin verin. Yavaş ve derin bir şekilde alınan nefesler diyaframınızı kontrol etmeniz sayesinde endişeyi en alt düzeye indirecektir.

#8. Uykunuzdan feragat etmeyin.

Yorgun bir beynin ve bedenin en iyi ilacı uyumaktır. Uykunuza direnip ayakta kalmak işlerinizi kolaylaştırmak yerine sizi daha çok strese sokacaktır. Stresten, yorgunluktan ve üzüntüden uzaklaşmak istiyorsanız, sıcak bir duş alıp, sıcak bir içecek tükettikten sonra derin bir uykuya dalmaktır.

#9. Meditasyon yapın.

Meditasyonun güçlü faydaları ile endişeli düşüncelerinizden ve stresten uzaklaşabilmek mümkün. Her geçen gün negatif düşüncelerinizden kurtulup mutlu bir insana dönüşmenin en kolay yollarından biri meditasyon yapmaktır. Eğer böyle bir imkanınız yoksa ara ara hiçbir şey yapmadan oturduğunuz yerden beş dakika uzaklara bakıp kafanızı boşaltabilirsiniz.

#10. Sözlerinizde sakin olmaya çalışın.

Biriyle tartıştığınızda bile yükselememeye çalışarak sakin kalın. Sakinliğiniz sizi huzura götürecektir. Karşınızdaki kişi de sizi daha iyi anlayacaktır ve bu bilinçli davranışınızdan ötürü kendinize olan güveniniz artacaktır.

Gülümsemek ve stresten uzaklaşmak bu 10 basit adım sayesinde artık çok kolay. Sizde deneyin…

Bir önceki yazımız olan Dünyaya Bakışınızı Değiştirecek 10 İlginç Bilgi başlıklı makalemizde Günlük Hayata Bakışınızı Değiştirecek 10 İlginç Bilgi, Hayata bakışınızı değiştirecek 10 Güçlü Bilgi ve Listeler hakkında bilgiler verilmektedir.


Beğendin mi? Arkadaşlarınla Paylaş O Zaman!

158
98 shares, 158 points

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzgün! Üzgün!
11
Üzgün!
SEVİMLİ! SEVİMLİ!
11
SEVİMLİ!
BERBAT! BERBAT!
6
BERBAT!
HOŞ DEĞİL! HOŞ DEĞİL!
7
HOŞ DEĞİL!
ÇOK HOŞ! ÇOK HOŞ!
18
ÇOK HOŞ!
KOMİK! KOMİK!
16
KOMİK!
BEĞENDİM BEĞENDİM
15
BEĞENDİM
İYİ İYİ
9
İYİ
İDARE EDER! İDARE EDER!
8
İDARE EDER!
Ceyda YILMAZ

Eğitimli ve fekat bir o kadarda başıbozuk , yaşamdan keyf almasını bilen neşeli bir tipim işte :)

2 Comments

Bir format seçin
Kişisel Test
Kişiliğe dair bir şey ortaya çıkarmayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar vermek veya görüş belirlemek için oylama yapmak
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın
Fotoyla Anlatım
Kendi resimlerinizi yükleyin ve birşeyler anlatın
Video
Youtube, Vimeo veya Vine Kodları
Ses
Soundcloud veya Mixcloud İçerikleri
Görsel
Fotoğraf veya GIF
GIF
GIF Formatı